onsdag den 28. august 2019

"Ro i geleddet ...."



De sidste par dage har jeg arbejdet på at få orden i alle mine billeder. Mange af dem er flere år gamle, men er stadig brugbare de steder, hvor jeg nu bringer den slags. Andre har egentlig aldrig været noget, jeg alvorligt tænkte på at bruge, enten fordi de har en aura af noget, der hverken er OK eller bare særlig morsomt. De ryger ud, og jeg har foreløbig kasseret et par tusind billeder, men der kommer mere.
Fornemmelsen af at få sat system i billedstoffet er mindst lige så dejlig, som når det gælder mere håndgribelige ting i hverdagen. Således finder jeg altid stor fornøjelse i at kassere alt muligt, jeg ikke længere bruger. Hvorfor skal det også ligge og fylde op, når det er det eneste, det gør?
Det er måske ikke så pænt af mig, men jeg har oftere og oftere tænkt ad de samme baner, når det gælder mennesker. Hvorfor skal man belaste sit liv med mennesker, der ikke i mindste måde beriger det? Det mener jeg faktisk ikke, at man skal, så min adressebog vil få sig nogle nye huller i fremtiden ....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar