onsdag den 18. maj 2022

Er SAXO en bog-kidnapper???


Det er trist at skulle sige det om et ret populært firma, at det slet ikke har styr på den del af det interne arbejde, der hører under begreberne kompetence og "service". SAXOs personale forstår tydeligvis ikke systemet - eller "orker" ikke at have med det at gøre - hvilket skaber en masse problemer for de brugere, der på en eller anden måde er kommet i klemme.
Her på det sidste, hvor jeg har besluttet mig for at gøre noget ved en situation, der berører mig selv personligt, har jeg fået flere henvendelser fra andre, der ikke bare har oplevet svigt, men også en decideret vildledning. En af dem, der har gjort mest indtryk på mig, er beretningen om en forfatter, der fik sine bøger slettet under en SAXO-opdatering i forbindelse med en strukturændring, hvor man lovede at sende hende dem som en pdf. Brugeren hørte aldrig noget, og ser konstant beviser på, at SAXO er blevet en rodebutik, hvor personalet ikke har check på tingene og tydeligvis heller ikke føler noget ansvar. 

Et nydeligt motto, men det kræver altså mere end bare flotte ord

En anden bruger får emails, der er adresseret til hende som "kære null". Pinligt? Snarere skandaløst, groft og umiddelbart særdeles afslørende for firmaets holdning. Andre brugere taler om "robotter", der ikke tager fat om problemerne, men bare fyrer et eller andet irrelevant af, tilsyneladende for at pacificere den "irriterende bruger", der dermed fortsat står alene med problemerne.

Moderne teknik har gjort bøger digitale, hvilket nok er både godt og ondt 

Et virkelig alvorligt, ja, nærmest kriminelt problem, der også omtales af en bruger, er dog tilsyneladende blevet løst, nemlig manglen på en sikker forbindelse. Hvor lang tid tog det SAXO at finde ud af, at http ikke dur, fordi forbindelsen kan aflæses af enhver lidt fingernem computer-bruger? Jeg ved det ikke, men har forstået, at man længe ignorerede alle advarsler, før man fik sikret forbindelsen bedre via et skift til https, hvilket var meget foruroligende for mange.

Else Cederborg - engang i fortiden

Hvad mit personlige problem angår, så er det tydeligvis gået totalt i hårdknude. Det skyldes, at min konto er 10-12 år gammel og blev oprettet på et tidspunkt, hvor systemet var betydeligt enklere. Man havde bare én konto, der dækkede både publicering og køb, men på et tidspunkt blev dette lavet om, så man skulle have to konti, én til publicering og én til køb. Eftersom min konto lå stille et godt stykke tid, hvor jeg ikke udgav noget, opfattede jeg ikke denne forandring, men fortsatte bare. Derfor fik jeg problemer, da jeg senere ville tjekke min konto, for mit password passede bare aldrig. 

Jeg henvendte mig til serviceafdelingen på SAXO, hvor der på det tidspunkt var et par kyndige personer, og en af disse skabte et nyt password til mig. Denne proces gentog sig flere gange, og jeg blev mere og mere frustreret over situationen, også fordi den person, jeg havde arbejdet sammen med, nu ikke længere synes at være ansat på stedet. Det nye personale stod - og står stadig - komplet uforstående over for mine trængsler, og det er tydeligt, at de fandt mig meget irriterende, når jeg vendte tilbage gang på gang, faktisk igennem noget, der vel efterhånden er 1½ år. Dvs. alt, alt for længe ....

Natasha Brandt,  administrerende direktør for SAXO

Situationen her og nu er, at jeg med møje og besvær samt konstant fornyede passwords, kan logge ind for en kort bemærkning, men at jeg ikke kan regne med, at det går næste gang. Funktionerne virker ikke for mig, og jeg kan f.eks. ikke downloade mine egne bøger.  Systemet er i den grad defekt, at det påstår følgende: "Ingen bøger klar til bestilling". Ret sært, da jeg har udgivet omkring 90 bøger, der står linet op på SAXO. Dvs. at mine bøger så at sige er blevet kidnappet af et defekt og ondsindet system, uden at nogen i den såkaldte "service-sektor", overhovedet gør noget for at afhjælpe situationen. Det dur bare ikke, hvilket SAXO - også for deres egen skyld - bør indse hurtigst muligt.
 

Interessant: https://www.berlingske.dk/virksomheder/saxo.com-beskylder-brancheforening-for-chikane

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar