mandag den 2. september 2019

Ejer vi os selv?






Gudskelov er det de færreste, der har - eller udvikler - en så deform ryg, men alle ved, at et hold i ryggen eller andet helbredsknas på samme niveau virkelig kan gøre livet surt for en. Normalt tænker man på sine forskellige legemsdele som noget, der tilhører en. Man siger f.eks. "mine hænder er så ømme i dag", "jeg har ondt i mit hoved", eller "mine tænder gør ondt". Spørgsmålet er dog, om det nu også er os, der ejer disse legemsdele, eller om det er dem, der ejer en ...
Således vil jeg hævde, at personen ovenfor i høj grad føler sig ejet af sin ryg. Denne bestemmer nemlig en hel masse i hans/hendes liv, lægger begrænsninger og skaber uoverstigelige barrierer i mange af livets områder. Surt show, siger jeg bare, for hvem kan argumentere med en defekt ryg, der gør ondt? Ingen - dens "ord" er lov ....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar