torsdag den 17. oktober 2019

Når strømmen bliver "sær" ....



Jeg sidder her og venter på en elektriker, og dels hader jeg aftaler uden et fast mødetidspunkt, dels er jeg dybt bekymret for, at det er mit TV, der laver balladen. Det har nemlig fået den kedelige vane at slukke af sig selv, og det er ikke et godt tegn ...
Nu er der jo det ved det, at TV'et ikke er splinter-nyt, og ligesom alt andet - inklusiv mennesker - så har det en forældelsesdato, hvor det ligesom har lov til at stå af. Jeg takker det for mange gode timer samt nogle, der blev ødslet på uvirksomhedens alter. Sidstnævnte er måske ikke noget at takke for, men det gør jeg nu alligevel, for mange udsendelser, som jeg ikke havde planlagt at se, har rent faktisk sat gang i min fantasi og har inspireret mig til at skrive og/eller læse. Tak for det!
Nå, men dette TV-problem er sådan set det (foreløbig?) sidste led i en række uforklarlige problemer med flakkende lys og andre mærkværdigheder i mit hjem. Jeg har selv forsøgt at finde ud af, hvad der er galt med det resultat, at jeg har kasseret en standerlampe, som jeg ellers har brug for. Da det ikke hjalp på det overordnede problem, blev jeg meget forbavset - og bekymret - for jeg troede, at det var den, der skabte problemerne, og at de ville forsvinde med den.
Elektricitet er som et spøgelse, for man kan ikke se det undtagen gennem den mirakuløse virkning, det har. Da jeg samtidig med dette el-problem begyndte at se "noget", der et par gange ligesom flagrede fordi døren til køkkenet, fandt jeg det nærmest morsomt, for har jeg nu også fået spøgelser??? Grotesk, for hvad laver de her, og hvor kommer de fra???
Så hellere almene el-problemer, der kan løses af den forhåbentlig super-dygtige elektriker, der kan komme når som helst, men ikke er dukket op endnu ....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar