mandag den 21. oktober 2019

Oprydningens forbløffende opdagelser






Under den store oprydning og bortskaffelse af overflødige ejendele, som jeg har været i gang med et  stykke tid, er jeg stødt på nogle sære ting, som jeg ikke anede, at jeg havde. En af disse er to flasker, (der tydeligvis har været dyre!!!), til reptile-cleaning. Hvorfor dælen har jeg sådan noget, og hvorfor har jeg gemt det indtil nu, hvor det er mere eller mindre indtørret?????
Jeg hverken har eller har haft levende reptiler bortset fra barndommens skildpadder, og slanger har jeg aldrig haft, så det er først efter at have rodet meget i min glemsomme hjernekiste, at det dæmrer for mig: jo, jeg havde faktisk engang en krokodille-taske, og den har jeg åbenbart pudset og gjort ved med hele to dyre remedier. (Senere har jeg så foræret den væk, formentlig til Kirkens Korshær, der er det sted, hvor de fleste af mine overflødige ejendele havner. Ikke fordi jeg er kirkelig, men fordi en af deres butikker ligger dejligt tæt på ....)
Under oprydningen er jeg stødt på mange mere eller mindre dyre ting, som sagde mig noget engang, men som jeg ikke længere er interesseret i. Jeg vil ikke kalde det "udvikling", når jeg nu tager afstand fra den slags og forærer det væk eller bare kasserer det, men min for undring over overhovedet at besidde den slags viser mig, at man sørme kan forandre sig ....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar