tirsdag den 24. december 2019

Når man bliver noget andet, end man kunne have været


Mig som en meget lille Else med en fin krølle og nydelig krave. Når jeg ser dette billede - eller andre fra min barndom - står det mig efterhånden lysende klart, at der er noget, jeg må erkende: jeg kom ud for flere ting, der gjorde mig til den person, jeg er i dag. Det meste af dette var yderst ubehageligt, og ikke noget, man selv ville vælge at opleve. Både i situationen og ofte også bagefter har jeg været rasende over visse ting, der er sket mig. Ikke desto mindre må jeg indrømme, at den person, jeg er blevet til, ikke ville have kunnet lide og/eller acceptere det menneske, jeg kunne have været uden alle disse prøvelser. Vedkommende ville afgjort have haft det nemmere, men ville ikke have været i stand til at erkende en masse af det, jeg ved nu, og som  jeg sætter pris på at vide.
Dermed ikke være sagt, at jeg ikke ville give min skytsånd et par på snotten, hvis jeg fik fat på ham. Jeg ville i hvert fald være fristet ....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar