torsdag den 30. januar 2020

Internetromancer


Noget af det, Catfish lærte mig er, at folk ikke altid er, som de selv siger. Det vidste jeg vel allerede, men her fik jeg det demonstreret på en skræmmende og samtidig underholdende måde. Man kan forelske sig i en jævnaldrende 17-årig pige, der så i virkeligheden er en 40-årig, pædofil mand, der ikke har gode hensigter.
Dog tror jeg ikke, man ofte finder lige præcis denne konstellation som på illustrationen ved first dates, men sikker kan man jo ikke være ... Så vidt jeg kan se ud fra de to personers kropssprog, er han nok mere bange for hende, end hun er for ham. Faktisk ser hun ud, som om hun finder situationen ganske fornøjelig. I hvert fald smiler hun venligt, sidder en anelse foroverbøjet - dvs. bøjet frem imod ham på en imødekommende måde - og har ikke armene over kors. For hende er det vist et spændende eventyr med et interessant individ, medens han ligner én, der føler, at han kan vente noget slemt fra den venlige dame, så hvem narrer hvem, hvis det da er det, der er tale om? Teoretisk set kan der jo også være tale om noget, der udvikler sig til en ægte, men bizar romance.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar