søndag den 12. januar 2020

Musik mod atomvåben


                    Nedgangen til en atombunker i Rold Skov, vist nok fra Anden Verdenskrig

Jeg så helt tilfældigt et engelsk TV-program om Anden Verdenskrig. Stor var min undren og høj var min latter, da det blev meddelt, at BBC fik eller ville få en atomsikret bunker under Anden Verdenskrig, hvorfra de forventedes at sende "munter musik af opmuntrende art" til den forsvarsløse befolkning.
Det minder mig om de rørende videoer med mottoet "Duck and cover!" der vist folk et genialt middel imod atomnedslag: man skulle smide sig ned, gribe fat om nakke og hoved, sådan at man "beskyttede" sig bedst muligt. Hva'be'hva?!!! siger jeg bare og håber så ellers, at der ikke kommer en aromkrig hverken nu eller senere ....

https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/saadan-bygger-du-en-atombunker-til-350-personer


Ingen kommentarer:

Send en kommentar