onsdag den 22. januar 2020

Lyde i nattens mulm og mørke ....


Dér, hvor jeg bor, er der meget lydt. Somme tider hører jeg lyde midt om natten, men jeg formår at abstrahere fra dem, fordi jeg ved, at der er aktiviteter i huset, der er med til at sikre min og de andre beboeres generelle sikkerhed: vi har et vagtværn, der patruljerer visse områder af bebyggelsen. Det er irriterende, at vi er nødt til at have disse vagter, men samtidig er det betryggende, at de er der, for der har været visse episoder med nogle urolige elementer i huset. Vist nok noget med trusler, og det er jo aldrig rart.
Ud over dette vagtværn har vi også fået opsat kameraer rundt omkring. Noget, der på den ene side føles som en overskridelse af privatlivets fred, men på den anden klart nok er med til at beskytte os mere fredsommelige beboere. Nu om stunder er det måske ligefrem nødvendigt med sådanne foranstaltninger, selv om det er en ubehagelig tanke, at de er der.
Der er dog visse ting, jeg ikke glemmer: når jeg hører lyde af fodtrin om natten, går jeg ud fra, at det er vagterne, der støjer, men sikker kan jeg jo ikke være, for det kan også være de slemme drenge, der vandrer omkring ....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar