søndag den 19. januar 2020

Når sproget driller




Jeg kan godt lide at skrive korte - og helst pointerede - digte, men regner dem ikke selv for min bedste metode til at udtrykke mig. Ofte ender de faktisk som en art skoleeksempel på ordenes fallit.


Situationsrapport

Vingeløs blandt fugle
holdt oppe af drømme
ombølget af tabte fugledun
hvert og et en status over mine mangler


Synsindtryk

Øjne, blinde for synet
et knivskarpt ingenting
holdt fast i øjeblikket
efterladt til glemslen

Det sker en gang imellem at jeg fyldes med gode ideer, som jeg ønsker at skrive om, men ordene til at formidle disse ideer er der bare ikke. Så må jeg spørge mig selv, om det er sproget, der har mangler, eller om det er mig, der har for mange mangler til at finde sproget. Somme tider kan det næsten føles, som om ordene er kokette drillepinde, der står bag en dør og nægter at komme frem, men mægtig gerne vil flirte ....




Ingen kommentarer:

Send en kommentar