torsdag den 19. november 2020

Lidt kropsanalyse af en kendt mand

 

Som jeg ikke har lagt skjul på, så er dette en fyr, jeg ikke kan fordrage. Selv synes jeg jo, det er meget rimeligt, fordi han er blevet afsløret som snyder og bedrager både privat, i sine forretninger og over for det amerikanske folk. Det er dog ikke det eneste, jeg bygger min bedømmelse på. Nej, i dette tilfælde dømmer jeg også ud fra udseendet, hvilket jeg ellers forsøger at holde igen med, fordi ens anti- og sympatier kan vildlede. Det gør de måske også hér, men skidt ....

Dér sidder han så, i det ovale kontor, som USAs 45de præsident. Når jeg ser på hans ansigt, så er det tydeligt, at han er ældet, og at han ikke ligefrem er blevet kønnere oven på sin fireårige embedsperiode. Han har taget på, og hans ansigt flyder mere ud. Her ligner han faktisk én, der har mavepine eller hold i ryggen. Hans sammenknebne øjne virker ikke bare lumske, men også mistroiske,som om han frygter et bagholdsangreb når som helst. Noget, den politiske scene altid har masser af, og jeg er jo altså ikke den eneste, der ikke kan udstå ham, så ....    

Det er længe siden, han har set så glad og frisk ud, men da vi jo kender hans form for humor og foragt for forskellige samfundsgrupper (bl.a. kvinder, som han praler af at "pussygrabbe"), så er det ikke sikkert, det er en stueren vittighed, han ler ad. Hans psyke er på mange måder infantil, foruden at han jo altså er en forfængelig nar, hvis omdrejningspunkt er hans eget ego. Alt det synes jeg godt, man kan se af hans kropssprog, både nu og tidligere. Manden er narcissist, ingen tvivl om det, men er han også psykopat? Det vil jeg mene, men eftersom begrebet "psykopati" savner en fastlagt definition, så vil jeg nøjes med at kalde ham en person med psykopatiske træk. (Lyder kringlet og er det også - HM!) Bedømt ud fra ting, han har sagt eller gjort, så ligger han i hvert fald tæt op ad psykopat-beskrivelserne: mangler samvittighed, skyldfølelse og empati. Lyver ubesværet, har et overfladisk følelsesliv og mangler respekt for alt og alle ud over sig selv.

I en (formentlig senere optaget) video med Epstein virker han helt besat af sine teenage-agtige kontaktforsøg med unge damer. Han er så overdreven i sine bestræbelser på at tiltrække sig opmærksomhed og for at signalere, at han er en farlig karl, der har helt styr på det med kvinder, at det er dybt pinligt.


Nogle fra hans omgangskreds siger, at han helt klart lider af ADHD. Jeg vil sige, at det er da muligt, men det er helt sikkert, at han er helt uden empati. Han kommer først, og det signalerer han bl.a. ved at henvise sine landsmænd - hvis præsident (dvs. USAs "landsfader") han jo er - til at bekæmpe Covid-19 med klor. Når man ser på billedet er det tydeligt, at han ikke selv skal nyde noget, for han sørger for at holde hovedet, så der ikke kommer én eneste dråbe ned i hans hals. Hans blik, der er rettet imod fotografen, er underfundigt/ironisk på en måde, der er meget lidt passende for en mand i hans stilling og med hans ansvar, for han virker, som om han gør nar ad tilskuerne: dvs. os, der ser billedet!!!

Sådan så han ud som ung, dvs. før Botox, ansigtsløftninger og andre plastiske operationer berøvede ham hans naturlige mimik. Kun når han bliver virkelig gal, sker der noget i fjæset på ham, der har et naturligt udtryk. Ellers virker hans ansigtsudtryk "villet" og "styret", som om han bevidst forsøger at udtrykke noget, han ved, at man venter af ham, men som han i virkeligheden ikke føler.

Som ung var han ikke fedladen og udflydende som nu. OK, man skal ikke kaste med sten, når man selv bor i et glashus, så den side af sagen vil jeg lade ligge.

For mig er og bliver dette det bedste billede af ham. Mine ønsker for ham og hans fremtid går så ud på retssag(-er) og fængsel, for det er, hvad han har fortjent, bl.a. for de voldtægter, flere kvinder har anklaget ham for. Sammenfattende ser jeg ham sådan: 


 

 https://www.vanityfair.com/style/2017/06/donald-trump-plastic-surgery 

 

 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar