lørdag den 20. juni 2020

Med Biblen i hånd ....



Intet i denne verden er så misbrugt som Biblen og Koranen. Hvis folk påkalder sig Gud, Jesus eller diverse profeter som støtte og argument for deres egne gerninger, så ved man, at man skal tænke ekstra over det, de står for. Donald Trump er ikke ligefrem min yndlingsperson, og når han forsøger at legitimere sine handlinger med Biblen, så bliver jeg direkte forarget. Manden er jo ikke bare tidligere TV-showmand, men handelsmand, og det var den slags, Jesus angiveligt fordrog fra kirken, fordi den, som han sagde, ikke var et handelshus, men et bedehus. (Dette påståede  udsagn fratog selvfølgelig ikke handelsfolkene adgang til kirken, men kun udøvelsen af deres erhverv dette specielle sted).


Og nej, jeg er ikke pludselig gået hen og er blevet religiøs, men jeg kender et trick, når jeg ser det, og det gør jeg, når en amerikansk præsident legitimerer sin magt med Biblen i hånd, for så pådutter han sig selv eller sit embede en direkte forbindelse til den Gud, så mange amerikanere stadig dyrker som en realitet .....




Ingen kommentarer:

Send en kommentar