torsdag den 18. juni 2020

Voldtægt og dødsdomme


Når jeg hører om mænd, der voldtager kvinder, så bliver jeg bare så gal, så gal. Jeg forstår udmærket dem, der får lyst til at myrde dem, men samtidig kan jeg godt se, at selvtægt ikke er til nogens fordel. Det er det imidlertid heller ikke med de vanvittige domme i Mellemøsten, der ikke dømmer voldtægtsforbryderne, men deres ofre til døden. Magen til svineri skal man lede efter, og det er helt igennem uacceptabelt bare at få den tanke, at det er OK i noget land på denne planet.
I Rusland er der angiveligt kommet en ny lov, der giver voldtægtsofre ret til at dræbe dem, der har forbrudt sig imod dem. Om det passer, ved jeg ikke, men det skulle være helt rigtigt, at man i Indien nu har dømt fire voldtægtsforbrydere til døden. Noget, jeg græder meget tørre tårer over ....
En anden mulighed er, at man straffer voldtægtsforbrydere med ikke-medicinsk kastration. Dermed mener jeg "snip-snap-snude ..." og ingen vej tilbage, for man kan undlade at tage den medicin, manbliver dømt til at tage. Eneste problem er, at sådanne domme kan få voldsmændene til at optrappe forbrydelsen, da de måske myrder ofret for at lukke munden på hende.


https://www.dr.dk/nyheder/udland/indisk-domstol-beordrer-fire-voldtaegtsmaend-henrettet

https://www.dr.dk/nyheder/udland/indisk-hoejesteret-holder-fast-i-doedsstraf-efter-gruppevoldtaegt

https://www.dr.dk/nyheder/udland/indien-kender-doedsstraf-voldtaegt-er-symbolsk



Ingen kommentarer:

Send en kommentar