fredag den 18. september 2020

Når adressebogen tømmes helt automatisk ....


Noget af det, som Covid-19 ikke hjælper på, er chancen for at møde nye mennesker og få udbygget sin i forvejen smuldrende vennekreds. Forleden, da jeg ledte efter en adresse på en fortidig ven i en gammel adressebog, stødte jeg således på navne på folk, som jeg tidligere omgikkes som venner. Nogle af dem havde jeg nærmest glemt, men andre var bare ligesom "blevet borte". Ved nærmere eftertanke fandt jeg så ud af, at en stor del af sidste gruppe rent faktisk var døde, de fleste ved det, man kalder "naturlig afgang", men også nogle, hvis død virker lidt mystisk på mig. Ikke at jeg mistænker, at de er blevet myrdet, men på den anden side: hvem dør ganske pludseligt som 35-årig, uden at der tilsyneladende er en logisk forklaring? Well, "ingen ved, osv.", men alligevel ....

Den gamle ven/bekendts adresse, som jeg ledte efter, viste sig "selvfølgelig" ikke længere at bo det samme sted, men var netop "flyttet på kirkegården", som man siger. Jo ældre man bliver, desto hurtigere går det at få tømt sin adressebog for realistiske kontakter, og det er ærlig talt en trist tanke, ikke mindst her i Covid-19-tiden ....

 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar