lørdag den 4. april 2020

Blå nosser ....

Jeg kan huske, at jeg for nogle år siden "kom til" at ytre mig nedsættende om klamme mænd, der forsøgte at tage for sig af varerne, selv om de var blevet advaret. Den slags fyre irriterede mig, for hvorfor skal de have lov til det?
Min søde bøsseven, der var den fyr, jeg beklagede mig til, (men ikke over), svarede med en virkelig bebrejdende stemme: "Så skulle du selv prøve at have blå nosser eller bare en stiverik!!!"
Da jeg kom med et frisk og frejdigt "Næhhæ, for det har damer heldigvis ikke", så han på mig med et både såret og opgivende blik, der fik mig til at tænke nærmere over begrebet "blå nosser". Hvad er det, og hvad skal det gøre godt for?
Tjah, det kommer, når trykket ikke bliver lettet, som det skal, og det skyldes mest en kombination af
epididymitis (en betændelsestilstand) og hypertension (forhøjet blodtryk).

Det giver en bankende smerte i testiklerne, der er blevet sammenlignet med et spark i skridtet. Ifølge lægevidenskaben er det dog ikke farligt - f.eks. livstruende - men "bare" smertefuldt. Dvs. at når visse mænd forsøger at få sig lidt "livredder"-sex, så er det snyd. De dør ikke af blå nosser, men det er der faktisk mange kvinder, der gør, da visse overfaldsmænd ser det som en fuldt ud plausibel undskyldning for voldtægt og sexmord.
Dette har også fået mig til at tænke på de katolske præster, der bare ikke kan holde fingrene fra de små alterdrenge. Det skal de selvfølgelig, men hvad gør de, når kirken fordømmer ALLE aktiviteter, der kan lette trykket? Ikke-katolikker kan jo ty til selvhjælp, selv om det heller ikke er så velset blandt protestanter, men hvad gør den pæne, unge og dybt religiøse præst, der mærker kløen, men ikke må gøre andet end at ignorere det, hvilket han så kan risikere vil give ham "blå nosser".
Jeg mener at have læst noget om, at den nuværende pave har slækket på kravene til totalt afholdenhed, men helt sikker er jeg nu ikke ...


https://mmm.dk/blaa-boller-er-en-aegte-lidelse-det-sker-der-rent-faktisk-med-kroppen.12587.html



Ingen kommentarer:

Send en kommentar