lørdag den 25. april 2020

Smiger og EC

Indrømmet: jeg ELSKER at blive smigret med mine bøger, og jeg blev nærmest overvældet af den smiger, der lå i at se et eksemplar af min Karen Blixen-bog for gymnasiet og andre skoletrin sat til salg på Amazon for noget, der svarer så nogenlunde til 1.000,00 kr. Andre eksemplalrer af den samme bog udbydes nu også til ublu priser på Amazon, og mit hjerte svulmer af stolthed, så jeg burde skamme mig ...

https://www.amazon.com/Drommende-Fortaellinger-Udgivet-rerforeningen-Cederborg/dp/B00QQQ9TEK/ref=sr_1_85?dchild=1&keywords=Karen+Blixen&qid=1587804629&sr=8-85

Ikke at jeg tror, der er mange chancer for, at sælgeren kan få så høje priser for bogen, men bare tanken om, at nogen finder den så værdifuld smigrer altså min forfængelige sjæl. Noget, der altså formentlig betyder, at jeg bør gå i rette med mig selv, for skørt er det jo.
Desuden: jeg er ikke blind for det  faktum at det at være til fals for smiger betyder, at man virkelig er til fals, og det har aldrig været sundt for nogen ....



Ingen kommentarer:

Send en kommentar