torsdag den 23. juli 2020

Hva' FANDEN, foregår der på Amazon???

I min forfængelige tilstand blev jeg meget glad + smigret, da jeg så denne gamle Gyldendal-udgivelse fra 1979, som jeg i sin tid stod for, og som har forord, noter, udlægning af forfatterskabet, etc. af mig, sat til salg på Amazon for ikke mindre end $ 987.25. At det er umuligt at sælge den til den pris, tager jeg for givet, men som sagt, jeg var smigret.
Som alle ved, er smiger en farlig ting, for der kan gemme sig en skarp fiskekrog -  eller måske ligefrem en bombe - mellem alle de smukke ord, men jeg var nu ganske uforberedt på det, der skete: da jeg noterede linket til siden med bogen ned og sendte det med email, fik jeg intet svar, og det undrede mig så meget, da modtageren plejer at være interesseret, at jeg selv klikkede på linkene i kopien af emailen.
Hvad skete der? Jo, jeg havnede ikke på Amazon, som linket jo hørte sammen med, men på en anden, mig ubekendt side, der advarede om hackere, etc.. Havde en anden sendt mig linket, så ville jeg naturligvis have mistænkt, at han/hun var en hacker, men nu var det jo altså mig selv, så hvordan forklarer man den slags? Hvordan er det gået til, at et tilsyneladende uskyldigt link pludselig bliver så sprængfarligt, at der advares imod det???
I min frustration tog jeg screenshots af Amazon-siderne, som jeg sendte sammen med mange undskyldninger for mine syge links.


Jeg forstår ikke et levende suk af, hvad der er sket, og det er altså irriterende, for det er hverken første eller (formentlig) sidste gang, at internettet - som jeg ellers elsker - giver mig en meget utryg fornemmelse.

Sagen får mig også til at tænke på dengang, jeg blev beskyldt for at spamme en bestemt side allerede før, jeg tog den i brug. DET gjorde mig altså gal, ja, så hvidglødende, at jeg straks slettede min ubrugte side, og det er jo en tosset fornemmelse, for man ved jo, at man har været ude for en uretfærdig behandling, men kan ikke rigtig gøre noget ved det. Protester hjalp i hvert fald ikke ....



 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar