onsdag den 29. juli 2020

Støjplagen Else


Tænk, hvis der flyttede en sådan mandsperson ind ved siden af én???!!!! Han kan være et sødt og rart menneske, men STØJEN, som hans hobby frembringer ville være den rene tortur. Min efterhånden noget nedsatte hørelse ville ikke engang være en rigtig hjælp, for rytmen fra instrumentet går i vægge og gulv på en særdeles mærkbar måde.


Selv har jeg jo en ulyksalig tendens til at bande og svovle, når noget driller, og det sker, at jeg tænker med bekymring på min stakkels nabo, for han må jo kunne høre det. Når jeg møder ham tilfældigt, bliver jeg derfor direkte forlegen og bekymret, for skal jeg undskylde eller ignorere mine egne unoder? Hidtil har jeg bare smilt huldsaligt og forsøgt at se engle-from ud, men jeg er jo godt klar over, at den køber han nok ikke. Han har dog ikke sagt noget eller har protesteret, hvilket på en bagvendt måde er med til at gøre situationen endnu mere pinlig: lider han i stilhed, eller er han lidt døv? Kun ved at tage mig sammen og spørge ham direkte finder jeg ud af, hvor meget det generer ham, og dér er jeg ikke helt henne endnu ....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar