fredag den 23. oktober 2020

Én i masken!

Nu pynter jeg aldrig ret meget til de forskellige højtider, der aldrig rigtig har appelleret til mig, så det kan jeg altså ikke slå tiden ihjel med. Eftersom den forbistrede Covid-19 tilsyneladende nu har startet sin anden bølge, er jeg - og mange andre med mig - ellers bedst tjent med at blive hjemme og undgå kontakt med mulige smittebærere. OK, siger jeg bare, det har jeg sådan set ikke noget imod, men på et eller andet tidspunkt har man altså fået nok af TV-kiggeri, læsning, etc., og hvad så? 


Dagens banbulle

Situationen får mig til at spekulere over det moderne menneske og behovet for at "slå tiden ihjel", hvilket ret beset er et frygteligt udtryk, der bygger på en endnu værre ide: tid er det, der udgør vores liv og opmåler det, så man burde jo ikke ligefrem myrde den tid, man har fået tildelt ....

Hvad Corona angår, så er den møgirriterende, fordi man endnu ikke har fundet et probat middel imod den. Man ved heller ikke, om de masker, vi er blevet anbefalet, har en reel virkning. Er de bare en form for "sutteflaske", der skal berolige os, måske på et falsk grundlag? Er diverse lockdowns, masker og håndsprit midler til at få os til at tage sygdommen alvorligt, uden egentlig at gøre en forskel? 

Min egen holdning er, at det vel ikke kan skade, så hva' pokker, på med masken, frem med håndspritten, etc. - i hvert fald ind imellem, for ligesom så mange andre er jeg ikke konsekvent: somme tider gør jeg det, men ikke altid .... 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar