søndag den 10. januar 2021

Dimser!!!


Et avanceret tortur-instrument? Nej da, slet ikke! Dette er en næse-korrigeringsdims, hvor næsen angiveligt smukkeseres uden kirurgi. Jeg har dog en stærk mistanke om, at det hverken hjælper eller er smertefrit, men jeg kan jo tage fejl ....

https://www.trendhunter.com/trends/non-surgical-nose-jobs 

Faktisk er der efterhånden kommet mange forskellige nye dimser, der udfører lignende kunstgreb. Hvis man f.eks har mistet sin jomfrudom til den forkerte, men nu har mødt "Mr. Right", og han har gammeldags ideer om uberørte brude, så er der skam hjælp at hente. Om det er ufarligt ved jeg ikke, men det kan man jo håbe ....

Produktet er hverken nyt eller grundigt efterforsket, som man siger, men det sælger sikkert i nogle dele af verden, hvor man(-d) går meget op i den slags.

Umiddelbart ser disse sko-beskyttere smarte ud, men jeg vil dog påpege, at ejeren let kan snuble i dem hvis de bliver siddende, når man går. Ellers er han/hun nødt til at afmontere dem og tage dem op i våd tilstand, hvis han/hun altså ønsker at bevare dem til fremtidigt brug. Hvor gør man af sådan nogle våde dimser? Ingen vil have dem i deres taske, så jeg ser straks problemer med produktet, som jeg tvivler på vil sælge særlig godt.

Nok kun til fjollede teenagere eller ungkarle af en vis type

Selfie-brødristere er da en meget sjov ide, men gider man bruge den til daglig? Næh, det er nok de færreste, der falder for den slags, medmindre de går meget op i selfies.
 
En brugbar (?) ide for folk, der ønsker et hurtigt, tyndt lag smør på deres ristede brød. Hvis man opbevarer stiften rigtigt, så kan produktet formentlig holde sig lige så længe som smør i almindelig indpakning, så det er måske et fremtidigt salgs-scoop.
 

Jamen selvfølgelig: en lommetørklædeholder i form af en berømt - og mystisk - statue fra Påskeøerne! En pryd i ethvert hjem!
 
Verden er fuld af dimser, og så vidt jeg kan se kommer der flere og flere, ikke mindst af teknologisk art. Disse øjen-varmere får mig dog til at undre mig, for hvornår har øjne skullet opvarmes??? Forhandlerne påstår, at varmerne er nyttige ved meditation, men på mig virker det mystisk.
 

Denne dims tror jeg til gengæld der kan være salg i blandt paranoide købere: den er til folk, der er bange for, at nogen i nærheden skal overhøre deres telefonsamtaler. Det ser sært ud, men på en vis måde er det jo smart, hvis nu man er fuld af hemmeligheder, som man ikke vil dele med omverdenen. I det hele taget lader det som sagt til, at det er teknologien, der byder på de mest interessante tilbud, også fordi nogle af produkterne renst faktisk virker som brugbare løsninger på problemer, vi ikke har kunnet gøre så meget ved. Det gælder bl.a. hjælpemidler til handicappede eller ting, der på anden måde kan berige deres tilværelse.

Noget af det, der har forandret sig mest i vore dage, er kunstige lemmer. Før var det et must, at "man ikke kunne se noget", men nu er det vigtigste, at disse moderne hjælpemidler fungerer og gør livet lettere for mennesker med amputationer. Nedenstående er vist nok tænkt som et "jule-ben", og fint er det da.

Der er langt fra den gammeldags - og formentlig fiktive - "kartoffelskræller-maskine til kunstige lemmer, men begge viser dog en forbløffende fantasi.

 
 



 
 

 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar