mandag den 11. januar 2021

Dobbeltgænger eller reinkarnation?

Hvem er dette, USAs 12. præsident Zachary Thomas (1784-1850) eller den afskyelige voldtægtsmand, etc. Jeffrey Epstein (1953-2019)?


Præsidentens mundvige går nedad og Epsteins opad, men ellers er det stort set det samme ansigt, så hvad foregår der her? Tjah, formentlig er der bare tale om en tilfældighed, men der kan selvfølgelig godt være et gen-sammentræf via et nedarvet slægtskab. Det virker dog ikke sandsynligt uden en nærmere slægtsanalyse, så vi må nok regne ligheden for en tilfældig, altså medmindre vi går endnu videre med vilde teorier: var Epstein en reinkarnation af Thomas??? Tjah, det er der sikkert dem, der vil mene, men ydret gør det jo ikke alene, så dér skal man altså være forsigtig med at tage alt for pålydende. Desuden er der jo en anden, men ikke mindre mystisk mulighed ud over afstamning, genetik og den slags samt reinkarnation: dobbeltgængere ....

Tanken om dobbeltgængere er såmænd ikke så sær, for har vi ikke alle oplevet at møde én, der ligner en, vi kender helt utroligt? Jeg er selv blevet forvekslet med en mig ubekendt dame for et års tid siden, og det var en spøjs oplevelse. Ud over det lader det til, at der cirkulerer en vist nok ret uartig video med "mig", som jeg aldrig hverken har set eller har fået stadfæstet oprindelsen af. HM!!! siger jeg bare ....

Flere kendte - bl.a. skuespillere - lader til at have "dobbeltgængere". Her er det Nicholas Cage og en fyr fra Den Amerikanske Borgerkrig, der virkelig ligner hinanden meget. Mange har allerede tolket ligheden som et "bevis" - og det er det altså ikke - på reinkarnation. 

Det samme gælder John Travolta og denne ukendte gentleman fra fortiden. John har lagt sig ud de sidste år, men hvis man ser på billeder af ham som yngre bliver ligheden tydeligere.

Jeg synes, det er spøjst med alle disse ligheder, (og der er jo mange flere), men jeg mener, de er tilfældige. Man skal huske på, at ethvert normalt, sundt og uskadet ansigt har det samme antalt træk. Dvs. at der er grænser for de uligheder, der kan opstå i en menneskefloks udseende. Dette betyder, vidt jeg kan se, at nok er der kommet tekniske midler til en ansigtsgenkendelse, men den kan umuligt være fejlfri, f.eks. hvis en Epstein står sammen med en Zachary Thomas ....


https://innovationlab.dk/blog/ansigtsgenkendelse-en-teknologi-til-debat/


https://www.bt.dk/udland/har-vi-alle-en-dobbeltgaenger

 

https://da.wikipedia.org/wiki/Dobbeltg%C3%A6nger 


https://www.viunge.dk/sund-glad/krop/crazy-hvor-mange-dobbeltgaengere-har-den-her-teen

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar