torsdag den 28. maj 2020

Ikke for de fummelfingrede!


Jeg tvivler meget på, at dette er en god løsning, for elektricitet er nu engang ikke til at spøge med. Én ting ved jeg, og det er, at jeg i hvert fald ikke ville turde sådan noget, selv om det ser smart ud og formentlig virker, som det skal.

Gør-det-selv-folket går ikke af vejen for både det ene og det andet, når behovet for en nødløsning kræver nye tiltag. Disse tre ligner dog professionelle, og så burde de altså sikre liv og helbred bedre. Sådan en stige er jo nærmest en invitation til at falde ned og brække halsen, og hvem pokker har brug for det? Ingen og da slet ikke personen, der vover sig ud på denne risikable klatretur.

Hér er vi på rette vej, og jeg applauderer den, der fik ideen. Sådan noget er genialt, for det truer ikke sikkerheden for nogen, men er en hjælp, når nu uheldet er ude.
Jeg er en stor beundrer af gør-selv-folk, der er smarte nok til ikke at ødelægge mere, end de skaber, reparerer eller udbedrer. Den slags finder man nok mest blandt håndværkere, der allerede på forhånd har fingerspids-fornemmelse for den slags arbejde, men vi andre kan sikkert også udvikle sådanne evner. For mig gælder det ikke bare at spare håndværker-udgifter, men at selv tage kontrol over en dum situation og finde en løsning på irriterende problemer. Toilettet skal selvfølgelig kunne skylle ud, og hvis det ikke fungerer, så er det alle tiders at der er nogen, der finder en løsning. Uden en sådan løsning ville beboeren/beboerne i det hjem, hvor toilettet findes, blive sat i en uholdbar situation, og hvem ønsker det? Ingen!

Der er sikkert dem, der kan få en helt ny og meget nyttig hobby ved at slutte sig til gør-det-selv-folket. Desuden kan de spare på nogle dyre reparationer eller glæde sig over deres egen kreativitet, når d e skaber noget nyt ....



Ingen kommentarer:

Send en kommentar