mandag den 18. maj 2020

Nipler og kameltæer?


Jeg kender offentlige websites, hvor "nipler" anses for yderst syndigt og derfor uacceptabelt. Hvordan dem, der driver denne populære site kan få den ide, aner jeg ikke, da min hjerne endnu ikke går i så snørklede cirkler som deres. Én ting er dog sikker: hvis man investerer penge i ovennævnte produkt, så får man ikke bare nipler, men stritsakker, og det er sikkert endnu mere uacceptabelt ...
Hvad så med den del af den kvindelige anatomi, der har fået kæle-/øgenavnet "camel toe" (dvs. "kameltæer")? Noget mere kvindeligt kan man da ikke finde, måske bortset fra "babser"? (Og vi ved fra tidligere, at hvis det er meget kvindeligt, så kan det hurtigt få prædikatet "syndigt")

Der er selvfølgelig også kræfter i gang for afskaffelsen af noget, der i den grad pointerer visse fælestræk ved den kvindelige anatomi. Nogle annoncer går ind for, at den enkelte kvinde tillægger sig en sådan "camel toe", hvis hun er lidt underforsynet i de dele, medens andre præker en mere ærbar og ladylike usynliggørelse gennem forskellige tiltag.

Den påtvungne usynliggørelse har vi oplevet før, f.eks. i forbindelse med lidt for svulmende barme, og det lader de fleste af os ganske kold. Kvinder følger måske nok moden og morer sig over dens luner, men de er ikke slaver af den. Det, der præger kvinder i vores del af verden, er netop, at de klæder sig individuelt. Jeg kan forestille mig en endnu mere forskelligartethed med alle mulige kombinationer af både tøj og kropsdele. Ikke at det er nødvendigt, men jeg tror bare, at sådan bliver det, for har det ikke altid været sådan?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar