onsdag den 10. marts 2021

Når bæ bliver til skæg og ballade

OK, OK, jeg må indrømme, at vi her bevæger os ind på et område, som jeg ikke rigtig forstår, nemlig markedet for legetøjs-ekskrementer. Er denne slags legetøj i form af afføring pædagogisk eller bare noget meget, meget sært??? 

Noget, der i hvert fald forekommer mig meget underligt er, at der er så meget forskelligt legetøj, der relaterer til "bæ". Fantasien blomstrer, og siden der er så meget, må man jo gå ud fra, at der også er et marked for al denne "bæ"-morskab. Meget mystisk .....

Er det et så vigtigt område for børn? Måske, men så er der da mange andre ting, der må anses for lige så betydningsfulde socialt set, og som derfor fortjener at blive iklædt pædagogiske gevandter. F.eks. hvad med madlavning, rengøring, pasning af kæledyr, etc., etc.?

Ifølge Ordbog Over Det Danske Sprog bliver ordet "bæ" mest brugt af børn, men jeg har en mistanke om, at det er en mere "høflig" og "pæn" måde at betegne ekskrementer på, når det er en voksen, der bruger ordet. Til gengæld kan den voksne udtrykke en masse negativitet med ordet "lort", og det kan dække alle mulige områder i livet. Det og det er noget "lort", hvilket betyder, at man er fløjtende gal. Hvis ikke jeg havde mine egne bandeord, ville det nok være et udtryk, jeg brugte, når min irriterende skytsånd trængte til en omgang bank!!!!

Mægtig skæg eller bare underligt? Sagen er da også, at HVOR skal man have den slags stickers hængende. Normalt har man dem på køleskabet, men det ville jeg nu ikke have det godt med, da bæ nu engang ikke regnes for rene. Selv om bæ står for det modsatte af lækker og laber, så er der faktisk dem, der bruger dem som motiv for kager og slik, hvilket kun er sjovt, hvis man absolut VIL se det som noget morsomt. Umiddelbart synes jeg bare, det er ulækkert, men jeg er jo også lidt sippet en gang imellem ....

UGH!!! siger jeg bare!

Kors, hvor ulækkert!!!!! Om så hun havde drukket tre eller fire flasker vodka, så er det altså ikke sjovt. Hvor kunne hun dog gøre det??!!!!

Nej, nej og atter nej!!!! Sammensætningen af madvarer og det, der kommer ud af et måltid, er bare ikke OK i mine øjne. Andre synes, at tanken om denne kombination er morsom og frisk, men formentlig KUN som tankeeksperiment. At forestille sig, at lækkerierne i virkeligheden er noget andet og mindre appetitligt går næppe hele vejen fra tanke til planer om at skabe en sådan forbindelse. Eller i hvert fald kun inden for nogle ikke så seriøse mad-områder.
 

Jeg gad nok vide, hvem der først fik ideen til sådan en udsmykning af en lagkage. Ikke fordi jeg ville opsøge vedkommende og afgive en bestilling, men for at holde mig langt væk fra hans/hendes bageri .....

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar